התאמת העמידות למתרגל באופן אישי

שאלה:
האם מיצוב עמידת הצי קונג הוא אבסולוטי או ניתן לתאום עפ"י מצב השלד או מצבו הבריאותי של המתאמן לדוגמא במידה וזה יותר נוח האם ניתן לכופף מעט יותר את הרגליים או לשנות מעט את מיצוב הגוו וכו" על מנת להרגיש יותר משוחרר

תשובה:
חייבים להתאים את הצ'י קונג למתרגל: למצבו הפיזי, מצבו הנפשי, ולשלב שלו בתרגול.
בעמידות מתרגל מתחיל עומד עם ברכיים פחות כפופות לאחר שהירכיים מתחזקות המתרגל יורד נמוך יותר כדי לתרגל SONG CHEN (להרפות גוף ולתת לאנרגיה לשקוע).
בשלבים מתקדמים מאוד אפשר לתרגל SONG CHEN ללא כיפוף ברכיים עמוק.
מתרגלים מתחילים או מתרגלים חלשים וחולים מדגישים יותר את ההרפיה ולא את הכוחות המנוגדים במבנה MAO DUN.
מתרגלים עם לחץ דם גבוה לא מתרגלים עמידות מעלות צ'י בהם הידיים מעל הכתפיים.
מתרגלים עם לחץ דם נמוך לא מתרגלים עמידות מורידות צ'י.
רק אנשים בריאים שמתרגלים כל יום תקופה ארוכה עוברים בשלב מתקדם לעמידות העוצמה: JI JI ZHUANG
אנשים שהברכיים שלהם פונות החוצה (רגלי O ) פותחים קצת את הזווית של כפות הרגליים.
אנשים שהברכיים שלהם פונות פנימה (רגלי X ) עומדים יותר עם כפות רגליים מקבילות וטיפה פנימה. חשוב להקפיד שהברך תהיה מעל כף הרגל.

לשיעור היכרות ללא תשלום ולקבלת מידע על שיעורי צ'י קונג - אי צ'ואן לחץ כאן

פרסום ראשון :02/07/2008 15:59:32
עדכון אחרון :28/01/2009 15:07:07
עדכונים אחרונים
ראיון עם Keith Kwok Lap Yin
להמשך לחצו כאן