שאלה לגבי הקושי בעמידות

לאמיר ניסן אני מבין שאתה מטפל ברפואה סינית .אני התחלתי שנה שניה ברפואה סינית ,לגבי עמידות רציתי לשאול אם זה מתאים לכל אחד מבחינה מנטאלית .אותי אישית זה לא היה תופס כי אני לא בנוי לעמידות ארוכות .

תשובה
שלום דביר.
העמידות קשות לרוב האנשים בחודשים הראשונים ובמיוחד למערביים.
צריך ללמוד לא לברוח מהקושי ומצד שני לא להלחם בו.
פשוט לעמוד הקושי בא והולך ואתה מנסה להיות באחדות ZHEN TI.
יש קושי גופני שמי שעומד כל יום עובר אותו תוך כמה שבועות.
ויש קושי מנטאלי.
היות ובעמידה אתה רק עם עצמך כל מה שיש בפנים יוצא. מתח, פחד, חרדה, עבר, עתיד, וכ:ו, האדם המודרני לא רגיל להיות עם עצמו הוא כל הזמן בגירוי חיצוני: טלוויזיה מוזיקה,דיבור, ועוד.
אם תצליח לעבור את הקושי העמידות יעזרו לך להגיע לעומק שקשה להגיע בלעדיהם.
היעלות של העמידות לחזק צ'י ולהגיע לאחדות של האנרגיה, הנפש, וההכרה, היא פי שש או פי עשר מתבניות תנועה.
כדאי לתרגל גם תנועה כדי להניע צ'י.
יש לתרגל את העמידות בהדרגה.
להתחיל בפחות מעשר דקות וכל שבועיים לעלות בשתי דקות עד שאתה מגיע לחצי שעה ויתר.
בהתחלה מתחילים בחמש העמידות לארכות ימים YANG SHENG.
בשלב שני אחרי שתקופה ארוכה הקושי לא גדול מדי עוברים רק לעמידה אחת CHENG BAO ראה קישור: http://www.qikong.co.il/gallery_big.asp?pic=amir_59.jpg
קישור שני: http://www.qikong.co.il/gallery_big.asp?pic=amir_55.jpg
לאחר כמה שנים שעומדים רק עמידה אחת עוברים לעמידות העוצמה JI JI ZHUANG.
ראה קישור: http://www.qikong.co.il/gallery_big.asp?pic=amir_53.jpg
ראה מאמר של מאסטר צ'אן על השלבים באי צ'ואן בקישור: http://www.qikong.co.il/hichuan.asp

לסיכום:
1. רוב האנשים מרגישים קושי בעמידות וצריך לקבל את הקושי.
2. יש לתרגל עמידות בהדרגה וכל שבועיים לעלות בשתי דקות.
3. צריך מורה שהתמחה בעמידות כדיי שהוא יוכל להוביל אותך בשלבים השונים ויעזור לך להתמודד עם הקושי בכל שלב.
תודה על שאלתך.
אמיר ניסן.

פרסום ראשון :02/07/2008 16:02:19
עדכון אחרון :13/09/2016 13:58:08
עדכונים אחרונים
ראיון עם Keith Kwok Lap Yin
להמשך לחצו כאן