זרימה מתמדת בעמידת וו צ´י - WU CHI

המוסג וו צ'י מתיחס לריק, אין סוף ללא כבולות. דאואיסטים רבים חושבים שכשההכרה מתחברת למצב של וו צ'י, אנחנו מתחברים ליצירתיות ואחדות עם עצמנו.
מאת אמיר ניסן עריכה טלי חייט

תרגול עמידת וו צ'י נפוץ בין מתרגלי הצ'י קונג, וגם חלק ממתרגלי אומניות הלחימה הסיניות הפנימיות נוהגים לתרגל אותו. תרגול זה שונה במעט מתרגול העמידות באי צ'ואן, שם יש יותר דגש על מלאות, עוצמה ומבנה עגול חזק עם כוחות מנוגדים MAO DUN. התרגול נותן לנו לחוות זרימה פנימית מתמדת בתוך עמידה שנראית סטטית.
בתרגול הזרימה הפנימית אנו חווים שקט שלווה והקשבה פנימית ללא התנגדות או קונפליקט פנימי.תרגול זה נעשה ללא מאמץ מוגזם שיוצר התנגדות פנימית.

לתרגול הוו צ'י יתרונות רבים והוא מאפשר:

1. להרפות את הגוף במצב של ערות בשונה משכיבה שם יש יותר נטייה להירדם.
2. לשפר את היציבה ולמנוע כאבי ברכיים, גב, צוואר .
3. להשיג שקט פנימי, תחושת סיפוק ושמחה עדינים..
4. לאפשר זרימת אנרגיה ולפתוח חסימות, ולשחרר מקומות נוקשים ותפוסים.
5. מדיטציה והתבוננות פנימית, איזון הגוף הנפש וההכרה.

פרוש המושג WU CHI - בפילוסופיה הסינית WU JI או WU CHI מתייחס לריק, אין סוף, ללא גבולות, נצח. זהו המצב לפני החלוקה לכוחות המנוגדים יין ויאנג. הציור של וו צ'י הוא עיגול ריק. ומהריק הגדול נוצרים הכוחות המנוגדים יין ויאנג. לפי תורת ה –דאו וו צ'י הוא המקור לכל והוא במצב של זרימה מתמדת. דאואיסטים רבים חושבים שכשההכרה מתחברת למצב של וו צ'י, אנחנו מתחברים ליצירתיות ואחדות עם עצמנו ועם היקום. יש שקוראים לחיבור זה חיבור עם העצמי העליון שלנו.זהו מצב תודעה בו אנו מרפים את גבולות האישיות הרגילים שלנו, השיפוטים והדעות שלנו ויכולים להתחבר להשראה גדולה.

העמידה של וו צ'י זו העמידה הראשונית של פישוק כאשר הרגליים ברוחב הכתפיים והידיים לצידי הירכיים או על הבטן התחתונה TAN TIAN.
 

כללים לעמידת וו צ'י

כפות רגליים: עומדים בפישוק כשכפות הרגליים מקבילות ברוחב הכתפיים.
ברכיים כפופות ומעל כפות הרגליים. לבדוק שאין לחץ של הברכיים פנימה או החוצה.
הגב מתארך בעדינות, האגן כלפי מטה והראש כלפי מעלה. הגב מתארך בעדינות ללא נוקשות או מתח.
כתפיים רפויות כלפי מטה לחפש את המיקום הנכון שלהם ביחס לבית החזה.
בית החזה רפוי לא נפוח מדיי ולא קורס פנימה.
צוואר ארוך ומשוחרר סנטר טיפה כלפי פנים.
עיניים סגורות או חצי פתוחות, מבט 45 מעלות כלפי מטה או עיניים פתוחות אל האופק.
תלוי במצב הערות שרוצים, כלומר אם יש מתח עניים עצומות יעזרו לנו להרפות, ואם אנחנו עייפים פתיחת העיניים תעזור לנו להיות ערניים.

חיפוש בתוך היציבה

כפות רגליים: לנוע טיפה קדימה ואחורה אפשר לדמיין שאנחנו עומדים בתוך הים ובאים גלים שדוחפים אותנו אחורה ואז הם חוזרים מהחוף ודוחפים אותנו קדימה. אפשר באותה מידה לצדדים.
ברכיים: אפשר לשחק עם הכיפוף של הברכיים יותר ופחות ולראות מה קורה בגוף תוך כדי.

אגן: לנסות לשחרר את האגן טיפה להניע אותו פנימה והחוצה או עיגולים קטנים ואז לתת לו לשקוע שהגב התחתון יהיה ישר.

גב: לנסות להאריך את הגב בלי מתח. אפשר לתת לגב תנועה של גל כיפוף ואז להתיישר בהדרגה חוליה חולייה.

בית חזה: לשחק עם הכתפיים פנימה והחוצה עד שמוצאים את המקום שהגב ישר וחזה לא מתוח.

הכתפיים: הכתפיים רפויות ומדי פעם אפשר לנפח את החלל בבית השחי כאלו יש לנו כדור קטן או ביצה תחת בית השחי.

צוואר: הצוואר מתארך אפשר לשחק עם הראש והזווית של הסנטר טיפה קדימה ואחורה, סיבובים עדינים תוך כדי הארכת הצוואר, ולחזור למקום בו הצוואר מתארך ללא מתח.

מרפקים: מרפקים רפויים ומידי פעם אפשר לעגל אותם אפשר גם לתת תנועה ספירלית מהכתף למרפק ולכף היד ולחזור לידיים לצידי הגוף.

כפות הידיים: לשחק עם ישור האצבעות ועם המרחק ביניהם.

הדימוי המנטאלי

אפשר למצוא כל דימוי שעובד עליכם וגורם לכם תחושה של חיבור יציבות וזרימה.

כמה דוגמאות:

1.אפשר לדמיין שאנחנו כמו עץ השולח שורשים עמוקים לבטן האדמה ואז צומח גבוה לשמיים. ישנם רוחות מכיוונים שונים וגורמות לנו תנועה פנימית וחיצונית ואנחנו מחברים בין החומר שנמצא באדמה לבין האור שבשמיים ממנו העץ מפיק אנרגיה.

2. לדמיין שאנחנו בתוך הים הרגליים נטועות באדמה וישנם זרמים שונים שמנסים להזיז אותנו. הגוף גם יציב כדי לא להיסחף וגם רך כמו במבוק שלא נשבר ברוח חזקה.

3. לדמיין שאנחנו שולחים את האנרגיה והכוונה שלנו מהטאן טיאן (בטן תחתונה) דרך כפות הרגליים לתוך בטן האדמה ואז האנרגיה עולה דרך כל הגב לקצה הקודקוד ומשם גבוה לשמים ואנחנו בתוך בועה של אור או ים של אנרגיה שיש בהם זרימה אין סופית.

ההכרה

ההכרה היא במצב מאד עדין לא מתוח כבמצב ערות רגיל אך גם לא רדום כמו בשינה או חלימה בהקיץ.
התחושה היא כאילו אנו מנסים לשמוע צליל חלש מאוד או לראות פנימה משוהו רחוק מאד.
אולי קצת כמו לכוון תחנת רדיו כדי לשמוע טוב. או לכוון מיקוד במשקפת או טלסקופ או מיקרוסקופ שמופנים פנימה. מצב זה מושג תוך שילוב בין הרפיה, אי הצמדות למה שעולה ואם זאת הקשבה ואיפשור זרימה. אם מרגישים כאב או שרירים תפוסים מנסים להרפות את המקום ולאפשר זרימה. אפשר לשלב תנועה קטנה כדי לתת לאיבר למצוא את מקומו הנכון. אם עולה רגש או מחשבה לא להתנגד להם אלא לראות איך הם משפיעים עלינו ואז לתת להם לחלוף.


1. לשיעור הכירות ללא תשלום ולקבלת מידע על שיעורי הצ'י קונג לחץ כאן:
http://qikong.co.il/index.php?m=text&t=5143

2. למידע על יתרונותיו של הצ'י קונג הרפואי לחץ כאן:
http://qikong.co.il/index.php?m=text&t=5137

3. להיכרות עם שיטות האימון המיוחדות של סגנון האי צ'ואן לחץ כאן:
http://qikong.co.il/index.php?m=text&t=5138

פרסום ראשון :21/11/2010 13:13:44
עדכון אחרון :29/01/2012 06:08:19
עדכונים אחרונים
ראיון עם Keith Kwok Lap Yin
להמשך לחצו כאן