|הפוך לדף הבית|למועדפים|
ראיון עם מאסטר Yu Yong Nian
מאמר באנגלית על התועלת של עמידות המדיטציה לבריאות

ראיון עם Keith Kwok Lap Yin
להמשך לחצו כאן

הדגשים לאימון של מאסטר צ'אן
הדגשים לאימון העבודה הפנימית באי צ'ואן של מאסטר Chen Ching Chung מהשתלמות באוקטובר 2011 .

הרפיה, שקיעה וויתור SONG CHEN
מאת: אמיר ניסן עריכה: טלי חייט
להמשך לחצו כאן


צ´י קונג לזרימה מתמדת בעמידת וו צ´י - WU CHI
תרגול צ´י קונג ליצירת שקט, שלווה וזרימה מתמדת, ללא מאמץ וקונפליקט פנימי!

רפואה סינית- ייחודה וייתרונותיה עבורך
רפואה סינית הינה שיטת הטיפול הנפוצה ביותר בתחום הרפואה משלימה בישראל ובעולם המערבי. מה מייחד כל כך את הטיפול באמצעות רפואה סינית ומהם היתרונות הרבים של הטיפול הסיני עבורך?


רוצה להכיר את עולם הצ'י קונג והצ'י קונג הרפואי?
מידע על סוגי צ'י קונג, תרומתו של אימון צ'י קונג למתרגל, תמונות , סירטונים ,שיעורי צ'י קונג לותיקים ולמתחילים ועוד!

דיקור סיני מהו וכיצד הוא פועל?
באילו בעיות דיקור סיני יעיל ומתי כדאי להעזר בו? כיצד מתבצע הטיפול של דיקור סיני בפועל? מהו משך הטיפול והאם ההצלחה מובטחת?



טיפול סיני משולב- מירה ניסן
צי קונג
דיקור סיני - אקופונקטורה
שיעורי צי קונג
מירה ניסן- רקע אישי
רפואה סינית- יתרונות
איבחון מחלות ע"י רפואה סינית
טווינה-פיזיותרפיה סינית
צמחי מרפא סיניים
תזונה סינית
קישורים מומלצים
לימודי אורתופדיה סינית
רפואה סינית- בחירת מטפל
המלצות
מפת אתר
פייסבוק

אי צואן

שתף |
צי קונג | אי צואן | שיעורי צי קונג | סדנת אי צ'ואן וצ'י קונג | המלצות |

אי צ'ואן - שיטות אימון

"דברים פשוטים עובדים יותר מדברים מסובכים. אי צ'ואן פשוט בתנועות החיצוניות אך הוא מורכב ברעיונות הפנימיים". מאסטר CHAN CHING CHUNG

מאמר זה הוא ראיון עם מאסטר CHAN CHING CHUNG שערך אמיר ניסן בהונג קונג ב-16.01.05

אי = הכרה או כוונה. צ'ואן= מתודיקה או אגרוף


וואנג שיאנג צ'אי (wang xiang zhai) מייסד שיטת האי צ'ואן (1885-1963) למד את שיטות הקונג פו הפנימי, כשמרב ההתמקדותו היתה באומנות ה- שינג אי צ'ואן. בנוסף למד והתאמן ב- טאי צ'י ובה גואה.

וואנג טען ששיטות אלו החלו להתעסק יותר מידי בתבניות של תנועה (XING), תבניות שמדגישות את היופי ואת היישומים הקרביים. וואנג מצדו חשב שיש להתרכז יותר בניי קונג ( אימון פנימי ) ובאי קונג ( אימון ההכרה ) ולכן הדגיש באימוניו תרגול ממוקד, בו כל תנועה או עמידה מתורגלים לאורך זמן רב, בניגוד לאימון התבנית הכולל תנועות רבות ומחזוריות בזמן קצר. שיטת אימון ממוקדת זו, מאפשרת לחזק ולהבין את העבודה הפנימית על ועם הכוח (QI) ואף להשתמש בכוחה של הכוונה. בשיטת האי צ'ואן מדגישים שהכוונה היא המובילה את האנרגיה והיכולת ומכאן הסיבה שוואנג העניק לשיטתו את השם אי צ'ואן -המתודיקה של הכוונה.
וואנג אמר לתלמידיו : " שים את כל מאודך בדבר אחד, התרכז בו, והיה מקצועי בו."

מטרות האימון באי צ'ואן לפי וואנג שיאנג צ'אי

1) לשפר ולשמר את הבריאות.
2) שיפור יכולת הלחימה והיכולת להגן על עצמך. יש לציין שמאז המצאת הנשק החם מטרה זו פחות ישימה.
3) להבין את חוקי הטבע, להגיע להארה (DAO) ולעזור לאחרים.

וואנג יצר מספר שלבים באימון:

עמידות מדיטציה – ZHAN ZUANG
עמידות אלו נחלקות לשני סוגים:
1) עמידות לאריכות ימים.(YANG SHEN ZHUANG)
2) עמידות קרב או כוח.(JI JI ZHUANG)

עמידות לאריכות ימים – YANG SHEN ZHUANG
העמידות לאריכות ימים הן השלב הראשון באימון האי צ'ואן.
עמידות אלו מבוצעות ברגליים מקבילות . במקרים מסוימים ניתן לבצע את התנוחות בישיבה או שכיבה וזאת בהתאם ליכולתו הפיזית של המתרגל.

מטרת תרגול זה:
1) להגיע למודעות, להרגיש ולחזק את האנרגיה הפנימית (QI) ולפתח מודעות וריכוז של הכוונה .(YI)
2)  להשיג אחדות של הגוף והנפש.
3)  לשמור על שיווי משקל פנימי וחיצוני.
4)  להרפות את הגוף והנפש במנוחה ובמאמץ, ולאפשר לאנרגיה לשקוע אל מרכז האנרגיה בבטן תחתונה .(DAN TIAN)

במחקרים רבים נימצא שעמידות אלו משפרות את בריאותם של אנשים חולים ויעילות כרפואה מונעת אצל אנשים בריאים.
עמידות אלו משמשות כחלק המרכזי באימון בשנים הראשונות. למאמר מורחב על העמידות לאריכות ימים לחץ כאן
 

עמידות הכוח או הקרב JI JI ZHUANG
עמידות אלו הם השלב השני בתרגול העמידות.
עמידות אלו לרוב מבוצעות כשרגל אחת קדימה.
בשלב זה בנוסף לכללים של העמידות לאריכות ימים המתרגל לומד להדגיש את התנועה בתוך העמידה הסטטית ואת הכוחות המנוגדים.
עמידות אלו מחזקות את הכוח והעוצמה הפנימית של המתרגל.
למאמר מורחב על העמידות לחץ כאן


SHI LI

SHI =ניסוי או בחינה LI = כוח

השלב הבא אחרי תירגול העמידות הוא להשתמש בכוח הפנימי ובכוונה, גם בתנועה. חשוב להדגיש כי אימון זה מתבצע רק לאחר שהמתרגל מצליח ליישם את עקרונות העמידות.
(ZHAN ZHUANG)

תנועות ה- SHI LI מבוצעות באיטיות, כשהמתרגל מדמיין שהוא נע תחת התנגדות וזאת מבלי להפעיל מתח בשרירים. המתרגל שומר על תנועה אחידה של הגוף והנפש וזאת מבלי שהאנרגיה תתפזר והמחשבה תנדוד. תרגול זה מדגיש את כיווני זרימת האנרגיה: קדימה אחורה, למעלה למטה, פתיחה סגירה וגל. בכל פעם מתורגל כיוון אחד בלבד לאורך זמן וזאת על מנת למקד את האנרגיה ולגרום למיקוד הכוונה באותו הכיוון. תרגול זה מאפשר לבחון ולהשתמש בכוח בתנועה.

תנועות אלו מזכירות למסתכל את הטאי צ'י אך הן שונות מהטאי צ'י בכך שהמתרגל לא מחליף את התנועה לעיטים קרובות , ותנועות ה SHI LI הן פשוטות וללא דגשים אסטטים.

הליכת חיכוך / התנגדות MOCHA BU
תרגול בהליכה משמש כהמשך לתרגול העמידות

(ZHAN ZHUANG), ותרגילי ניסוי האנרגיה .(SHI LI)
חשוב מאוד להרגיש בתרגול ההליכה שהאנרגיה היא בכל הגוף כמו בתרגול ה- SHI LI .
הצעדים הם צעדי החלקה, צעדים המזכירים החלקה בסקטים.
הרגליים כמעט ולא מתרוממות מהרצפה דבר המאפשר לבצע שינוי כיוון בתנועה בכל רגע.
בתרגול ההליכה המתרגל לומד לשלוט בשיווי המשקל ולהוריד בו זמנית את האנרגיה למטה.

FA LI

FA = מתפוצץ LI= אנרגיה


תרגול ה- FA LI בא אחרי שמשלימים את השלבים הקודמים.
בתרגול זה מתרגלים שיחרור אנרגיה מהיר.
המתרגל לומד להיות רפוי ולאפשר לאנרגיה לשקוע ובבת אחת לשחרר אותה בעוצמה בכל הגוף.

SHI SHENG
השימוש ביכולת להוציא קול בבת אחת כדי לשחרר את ה-.FA LI
השימוש בהוצאת אוויר ובקול מאפשר לחזק את שחרור האנרגיה המהיר כשבדרך כלל נעשה שימוש בצליל YI או .YO
בתחילה מתרגלים את השיחרור בקול רם, ובשלב מתקדם בלי קול חיצוני אך עם תוצאה זהה.

דחיפות ידים TUI SHOU
TUI SHOU הוא תרגול בזוגות בו נישמר מגע כל הזמן בין בני הזוג המתרגלים.

מטרת תרגול זה באי צ'אן לשמור על מבנה העמידות (ZHAN ZHUANG), ועקרונות התנועה של ה-.SHI LI

ישנן שתי צורות לתרגל TUI SHOU באי צ'ואן:
DAN TUI SHOU - תרגול ביד אחת.
SHUANG TUI SHOU - תרגול בשתי ידיים.

השלבים בתרגול TUI SHOU באי צ'ואן:

שלב ראשון: תרגול ביד אחת ובלי כוח:
מתרגלים את התנועה לאט כשבשלב זה בודקים את המבנה והיציבה, את העברת המשקלים בין הרגליים, תנועת האגן והמותניים ואת ההקשבה לאנרגיה של בן הזוג.
לאט לאט ניתן להגביר ולשנות את המהירות של הדחיפה.

שלב שני: שימוש בכוח פנימי.
בשלב זה מעלים בהדרגה את השימוש בכוח כדי לבדוק את העברת הכוח בכל הגוף והיכולת להרפות ולשקוע גם אל מול התנגדות.
חשוב בשלב זה לא לאמץ יותר מידיי את החלק העליון של הגוף אלא לנוע מהרגליים לאגן ואז לחלק העליון של הגוף ללא מאמץ של הכתפיים.

בשלב מתקדם אפשר לתרגל גם FA LI וחבטות ובעיטות. במידה ומנסים בשלב מוקדם מידיי לתרגל חבטות עלולים לאבד את המבנה וההבנה של הכוח.

SAN SHOU או SAN DA
תרגול חופשי של מצבי קרב : בעיטות, אגרופים, בירכיים, מרפקים, הטלות, נעילות, חניקות ואנרגיה מתפוצצת- FA LI
שלב זה חשוב רק למי שמעוניין בתורת לחימה.
יש לציין שמאז המצאת הנשק החם שלב זה הוא פחות חשוב לעומת השמירה על הבריאות.

שימושים באי צ'ואן ברפואה הסינית
ב 1940 התבקש מאסטר WANG XIANG ZHAI ללמד חולים ורופאים בבתי חולים בסין את תורתו כדי לשפר את בריאותם. מספר מחקרים הוכיחו את יעלות התרגול בריפוי מחלות אצל חולים וכן את יעילות התרגול כרפואה מונעת. התרגול בקרב אנשים חולים, חלשים או אנשים מבוגרים מדגיש בעיקר את ההרפיה. במידה ולדוגמא הם מתקשים לבצע את עמידות ה- ZHAN ZHUANG הם יבצעו את התנוחות בישיבה או בשכיבה.

מעניין לציין כי תלמידים שונים של מאסטר WANG XIANG ZHAI מדגישם צדדים שונים של האי צ'ואן. לדוגמא: מאסטר ZHONG XUN YAO,אשר למד אצל WANG לפני שנת 1940, בה החל לעבוד בבתי חולים, הדגיש את הצד הלחימתי. בתו של WANG XIANG ZHAI, גברת WANG YU FANG , ופרופסור YU YONG NIAN הדגישו את הפן הבריאותי. היו תלמידים ששילבו את הפן הרפואי והפן של אומנות הלחימה כגון LING TAI CHONG שהקדיש את חייו גם לרפואה סינית וגם לאומנות הלחימה.

לשיעור היכרות ללא תשלום ולקבלת מידע על שיעורי צ'י קונג - אי צ'ואן לחץ כאן

למידע על יתרונותיו של הצ'י קונג הרפואי לחץ כאן

למאמרים ותירגומים בנושא  אי צ'ואן לחץ כאן


© כל הזכויות שמורות 2006 ל אמירה, רפואה סינית וצ´י קונג
קידום באינטרנטפרסום באינטרנט